پاتولوژی

معنی negative for intraepithelial lesion or malignancy در پاپ اسمیر چیست ؟

آزمایش پاپ اسمیر از بهترین تست‌های غربالگری سرطان دهانه رحم در زنان است در این مطلب دربار‌ه‌ی مفهوم این گزاره فوق در جواب آزمایش بیشتر آگاه خواهید شد:


ارسال جواب آزمایش

همین الان تفسیر کامل آزمایش pop smear خود را از متخصص زنان بشنوید؟


آزمایش پاپ اسمیر از بهترین تست‌های غربالگری سرطان دهانه رحم در زنان است. این تست می تواند سرطان دهانه رحم را در مراحل ابتدایی تشخیص دهد. در پاپ اسمیر تعدادی سلول از دهانه رحم جمع آوری می‌شود و زیر میکروسکوپ از نظر شکل و تغییرات مرتبط با سرطان بررسی می‌شوند.

توصیه می‌شود، زنان بعد از اولین رابطه جنسی به طور منظم هر سه سال یکبار تست پاپ اسمیر انجام دهند. در زنان بالای 30 سال بهتر است این تست همراه با تست hpv انجام شود.

voice_148076

Negative for Intraepithelial Lesion or Malignancy (NILM)

به مفهوم نتیجه منفی می‌باشد و در بررسی سلول‌ها هیچ تغییر سلولی غیرطبیعی دیده نشده است. در این جواب، هر دو نوع سلول سنگفرشی و ترشحی دهانه رحم ظاهر نرمالی دارند و سلول‌های سرطانی و پیش سرطانی وجود ندارد. برای ادامه چکاپ و تفسیر تست با توجه به فاکتورهای بالینی بهتر است با پزشک متخصص مشورت کنید.


مقاله مرتبط : جواب آزمایش پاپ اسمیر satisfactory for evaluation


نتیجه غیر طبیعی تست پاپ اسمیر لزوما به معنی سرطان دهانه رحم نیست بلکه نشان می دهد تغییرات سلولی در سلول های سنگفرشی یا ترشحی دهانه رحم وجود دارد .این شرایط نیازمند بررسی بیشتر است.

voice_314623

1. https://www.cancer.gov/publications/dictionaries/cancer-terms/def/negative-for-intraepithelial-lesion-or-malignancy

2. http://www.slh.wisc.edu/clinical/cytology/resources-for-patients/pap-smear-faq/

کیت خودآزمایی ایدز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *