پاتولوژی

التهاب moderate در پاپ اسمیر

جواب pop smaer شما از نظر التهاب به چهار صورت زیر گزارش می‌شود: • None به معنی نبود • Slight به معنی اندک • Moderate به معنی متوسط • Severe به معنی شدید

تست پاپ اسمیر آزمایش غربالگری سرطان دهانه رحم است. در این تست با نمونه برداری از سلول‌های دهانه رحم از نظر وجود سلول های سرطانی، پیش سرطانی و عفونت بررسی می شوند.

ارسال جواب آزمایش

همین الان تفسیر آزمایش پاپ اسمیر خود را از متخصص بشنوید؟

در تست پاپ اسمیر نمونه‌ی آزمایش از نظر وجود التهاب ( Inflammation ) نیز بررسی می‌شود. اگر التهابی در سلول‌ها گزارش شود یعنی در بررسی نمونه تعدادی گلبول سفید ( WBC ) مشاهده شده است.

جواب pop smaer شما از نظر التهاب به چهار صورت زیر گزارش می‌شود:

• None به معنی نبود

• Slight به معنی اندک

• Moderate به معنی متوسط

• Severe به معنی شدید

التهاب moderate در پاپ اسمیر به معنی وجود التهاب در حد متوسط در دهانه و یا دیواره رحم است که اغلب مشکلی ایجاد نمی‌کند با این حال بهتر است با پزشک در این رابطه مشورت کنید.

اگر شدیدsevere باشد، پزشک علت آن را ( که ممکن است عفونت باشد) بررسی می‌کند. در اغلب موارد، درخواست تکرار آزمایش برای شش ماه بعد نیز داده می‌شود تا مشخص شود، که التهاب و یا عفونتی که باعث التهاب شده است، از بین رفته یا هم‌چنان وجود دارد.

التهاب دیواره رحم

دیواره رحم که بخش ابتدایی رحم است. مشابه سایر بخش‌های بدن ممکن است به دلایل مختلفی دچار التهاب و عفونت شود. عفونت دیواره رحم اصطلاحا cervicitis گفته می شود. اگر التهاب شدید دهانه رحم مدت طولانی ادامه یابد در برخی موارد موجب زخم باز می شود.

مقاله مرتبط: معنی negative for intraepithelial lesion or malignancy در پاپ اسمیر چیست ؟

علایم التهاب دهانه رحم :

در برخی زنان هیچ علامتی ندارد. در برخی دیگر علائمی شامل موارد زیر دارد:

• خونریزی غیرطبیعی

• خروج مداوم ترشحات سفید یا خاکستری

• درد در ناحیه تناسلی

• احساس فشار در لگن

• درد پشت

شایع ترین علت التهاب دهانه رحم وجود عفونت است. این عفونت ممکن است در اثر رابطه جنسی منتقل شده باشد اما علل دیگری نیز می‌تواند باعث آن شود.

عفونت شدید معمولا به علت موارد زیر می‌تواند باشد:

• ویروس هرپس تناسلی

• کلامیدیا

• تریکومونیازیس

• حساسیت به مواد شیمیایی

• و…

برای بررسی علت عفونت و درمان آن باید با پزشک متخصص مشورت کرد.

1- https://www.healthline.com/health/cervicitis#treatment