سایر بخش ها

آزمایش venoject چیست ؟

Venoject یک آزمایش نیست، بلکه یک روش خونگیری است که اغلب در مواقعی که حجم خون مورد نیاز برای…

ونوجکت یک نوع سوزن مخصوص به همراه لوله خونگیری آن است.در این روش خونگیری به روش خلا انجام می‌شود که یکی از روش‌های دقیق نمونه‌گیری خون است. لوله های این مدل دارای فشارمنفی معینی( خلا ) هستند تا خون بیمار به راحتی با مکش جمع آوری شود و کمک می‌کند مقدار خون جمع آوری شده متناسب با مقدار ضد انعقاد داخل لوله باشد.


ارسال جواب آزمایش

همین الان تفسیر آزمایش خون خود را از پزشک متخصص بشنوید؟

voice_298449

ضدانعقاد ماده‌ای شیمیایی است که باعث می‌شود، خون فرد پس از خروج از بدن لخته نشود و بتوان آزمایش‌های مد نظر را روی خون لخته نشده انجام داد. نسبت خون به ضد انعقاد باید دقیق رعایت شود.

در روش خون گیری با ونوجکت، از یک سوزن، پایه نگهدارنده و لوله مخصوص (شکل 1) استفاده می‌شود. پس از وارد شدن سوزن به رگ بیمار، خلا درون لوله آزمایش، باعث مکش خون به درون آن می‌شود.

ونوجکت

شکل 1

آزمایش venoject چیست ؟

Venoject یک آزمایش نیست، بلکه یک روش خونگیری است که اغلب در مواقعی که حجم خون مورد نیاز برای انجام آزمایش‌های خون زیاد است از این روش استفاده می‌شود.این روش از جدیدترین روش‌های خونگیری است که دقت بالایی دارد .خونگیری به اندازه انجام می‌شود ( نه کم و نه زیاد) و چون تعداد دفعات ورود سوزن یکبار است، فرد درد کمتری را تجربه می‌کند.با نمونه گیری با این روش خون لخته یا همولیز نمی‌شود .نیاز به نمونه گیری مجدد را کمتر می‌کند. همولیز به معنای شکسته شدن سلول های خونی است که موجب تغییر فاکتورهای خونی می‌شود .


ارسال جواب آزمایش

تفسیر آزمایش خود را از پزشک متخصص بشنوید؟


اگر روی قبض پذیرش آزمایش شما Venoject نوشته شده است به این معنی است که روش نمونه‌گیری شما با این روش است و همچنین آن نوشته به معنی دریافت هزینه آن توسط آزمایشگاه می‌باشد.


مقاله مرتبط : Paziresh در آزمایش خون چیست ؟

voice_650605

کیت خودآزمایی ایدز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *