سایر بخش ها

آزمایش paz چیست ؟

عبارت paz مخفف paziresh به معنی پذیرش است. paz یک تست نیست. در ادامه این مطلب بیشتر درباره‌ی آن بدانید:


ارسال جواب آزمایش

همین الان تفسیر آزمایش خون و ادرار خود را از پزشک بشنوید؟


پذیرش اولین بخش از آزمایشگاه است که فرد برای انجام آزمایش به آن مراجعه می‌کند. در این قسمت اطلاعات دموگرافیک فرد مثل سن، جنس، سابقه بیماری و… فرد گرفته می شود و بررسی تست‌های درخواست شده و آگاهی دادن به فرد در مورد شرایط آزمایش انجام می شود. بعد از پذیرش آزمایش‌ها، منشی پذیرش، اطلاعات بیمار را برای گرفتن نمونه خون، ادرار و … به بخش نمونه گیری تحویل می‌دهد.

آزمایشگاه بقراط تهران

شکل 1 : پذیرش آزمایشگاه

سایر بخش های آزمایشگاه مسئول انجام آزمایش‌ها هستند که اصطلاحا بخش فنی نامیده می شود. عموما افراد با بخش‌های فنی ارتباط مستقیم نخواهند داشت.

voice_360144

آزمایش paz چیست ؟

عبارت paz مخفف paziresh به معنی پذیرش است. paz یک تست نیست بلکه به مفهوم پذیرش آزمایشهای درخواست شده پزشک برای فرد در آزمایشگاه است . و این جزو لیست آزمایش‌های شما نیست، بلکه هزینه‌ای است که آزمایشگاه بعنوان حق فنی و پذیرش ( که به صورت قانونی توسط وزارت بهداشت تصویب شده ) دریافت می‌کند.


مقاله مرتبط: آزمایش veno.samp چیست؟


voice_430711

منبع:

1. https://www.nnuh.nhs.uk/departments/pathology/laboratory-medicine/specimen-reception/#:~:text=Specimen%20Reception%20is%20the%20first,specimens%20requiring%20analysis%20are%20received.&text=Reception%20staff%20provide%20support%20to,pre%2Danalytical%20preparation%20of%20samples.

کیت خودآزمایی ایدز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *