سایر بخش ها

sampling در آزمایش خون چیست ؟

ذکر sampling در برگه پذیرش و یا جواب آزمایش به معنی نمونه‌گیری از شما و دریافت هزینه آن توسط آزمایشگاه می‌باشد که با توجه روال تعرفه های وزارت بهداشت تعرفه معین و قانونی :


ارسال جواب آزمایش

همین الان تفسیر آزمایش خون خود را از پزشک بشنوید؟


امروزه امکان آزمایش بر روی طیف گسترده ای از نمونه های بدن انسان وجود دارد. اغلب آزمایشات بر روی نمونه خون انجام می شود. اگرچه نمونه ادرار، بزاق، مدفوع و سایر مایعات بدن نیز برای تشخیص بیماری‌های مختلفی مورد بررسی قرار می‌گیرند.

بعضی نمونه ها به راحتی جمع آوری می‌شوند زیرا بدن به صورت طبیعی این مایعات را خارج می‌کند، مثل بزاق ادرار و مدفوع و بعضی دیگر مثل نمونه خون، نیازمند اعمال جراحی محدود برای دستیابی هستند.

voice_732146

بعضی از آزمایش‌ها می توانند روی بیش از یک نوع نمونه انجام شوند، برای مثال تست قند می‌تواند بر روی هر دو نمونه خون وادرار انجام شود. البته پزشک با توجه به هدف آزمایش و شرایط فرد نوع نمونه را مشخص می‌کند. در مثال آزمایش قند ادرار و همچنین خون، قند خون برای تشخیص دیابت و کنترل سطح قند مجموع بدن درخواست می شود، درحالی که قند ادرار برای عفونت‌های دستگاه اداراری و کلیه نیز کاربرد دارد.

sampling در آزمایش خون چیست ؟

sampling یک آزمایش نیست بلکه به معنی نمونه گیری خون یا سایر مایعات یا اجزای بدن برای انجام آزمایش های درخواستی پزشک می‌باشد.

نمونه خون توسط تکنیسین و یا کارشناس علوم آزمایشگاهی از رگ‌های خونی گرفته می‌شود. برای نمونه گیری سرنگ از طریق پوست وارد رگ می شود و با مکش هوا خون درون لوله جمع آوری می‌شود. بعضی آزمایش‌ها صرفا با سوراخ کردن انگشت دست و چند قطره خون قابل انجام است.

ذکر sampling در برگه پذیرش و یا جواب آزمایش به معنی نمونه‌گیری از شما و دریافت هزینه آن توسط آزمایشگاه می‌باشد که با توجه روال تعرفه های وزارت بهداشت تعرفه معین و قانونی می‌باشد.


مقاله مرتبط: Paziresh در آزمایش خون چیست ؟

voice_199796

کیت خودآزمایی ایدز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *