تفسیر سونوگرافی کالر داپلر بیضه

تاریخ انتشار: 04 آذر 0 | دسته بندی : سونوگرافی

تفسیر آزمایش متخصص

پزشکان متخصص دکترلاندا بصورت اورژانسی، ارسال فایل صوتی یا تلفنی، جواب را برایتان تفسیر می‌کنند. مناسب نتایج غیرطبیعی (برگه‌ای 20 تومان)

تفسیر آزمایش عمومی

پزشکان عمومی دکترلاندا بصورت اورژانسی،ارسال فایل صوتی یا تلفنی، جواب را برایتان تفسیر می‌کنند.مناسب تفسیر آزمایش‌های عمومی(برگه‌ای 12 تومان)

تفسیر آزمایش هوش مصنوعی (به زودی)

بزودی هوش مصنوعی دکتر لاندا جوابتان را در بیش از 18 هزار صفحه متن تخصصی پزشکی بررسی و وضعیت و تعریف تک تک آزمایش‌ها را گزارش می‌کند(رایگان)

سونوگرافی کالر داپلر بیضه چیست ؟ و کاربرد آن در بررسی بیضه‌تان را در این مطلب بخوانید:

سونوگرافی کالر داپلر یکی از انواع سونوگرافی است.در آزمایش سونوگرافی، امواج صوتی با فرکانس بالا و بی‌خطر توسط دستگاهی به بدن ارسال می‌شود و بازتاب این امواج، ایجاد تصویری بر روی مانیتور می‌کند. در سونوگرافی کالر داپلر با تبدیل امواج بازگشتی، به رنگ‌های مختلف، سرعت و جهت جریان خون در بافت مشخص می‌شود. سونوگرافی کالر داپلر به منظور بررسی حضور لخته خون، انسداد رگ‌ها و ترومبوز عروقی است. پزشک می تواند هر گونه تغییر در جریان خون و علت آن را در بافت تشخیص دهد. سونوگرافی کالر داپلر بیضه توسط پزشک به منظور بررسی جریان خون بافت و کیسه بیضه درخواست می‌شود. (1و2)

تفسیر سونوگرافی کالر داپلر بیضه

سونوگرافی کالر داپلر بیضه اغلب در موارد زیر درخواست می‌شود:

• بررسی میزان آسیب وارده به بیضه در موارد جراحت
  • بررسی پیچش بیضه

در پیچش بیضه در واقع طناب اسپرماتیک خونرسانی کننده به بیضه پیچ خورده است که در صورت عدم درمان می‌تواند موجب از بین رفتن بافت بیضه شود.

• بررسی علت درد و تورم در ناحیه تناسلی
  • تشخیص و ارزیابی واریکوسل

واریکوسل به اتساع عروق بافت کیسه بیضه گفته می شود. (3)

تفسیر سونوگرافی کالر داپلر بیضه باید توسط پزشک و با در نظر گرفتن علائم بالینی فرد انجام شود. تفسیر نتایج این آزمایش به صورت کلی به شرح زیر است:

کاهش جریان

• پیچش بیضه نسبی
  • ایسکمی بیضه ( اغلب به علت پیچش بیضه یا عفونت درمان نشده رخ می‌دهد.)
  • فیبروز بیضه
  • هیدروسل شدید ( تجمع مایع در کیسه بیضه )
  • ·پارگی بافت بیضه

قطع جریان

· پیچش کامل بیضه

· فشار خارجی مثل فتق

افزایش جریان

· التهاب اپی دیدم و بیضه

· بدخیمی بیضه

· پیچش بیضه(4)

اکنون می‌توانید، تفسیر سونوگرافی کالر داپلر بیضهخود را از پزشکان متخصص دکتر لاندا بشنوید. متخصصین با در نظر گرفتن علائم بالینی شما، سن، داروهای مصرفی، نتایج سایر آزمایش‌هایی چون آزمایش اسپرم و ... بصورت اختصاصی جواب سونوگرافی‌تان را برایتان توضیح می‌دهند.

1- https://healingtouchdiag.com/colour-doppler-test-cost/

2- https://medlineplus.gov/lab-tests/doppler-ultrasound/#:~:text=Color%20Doppler.,flow%20than%20standard%20color%20Doppler.

3- https://www.healthline.com/health/testicle-ultrasound#purpose

4- https://radiopaedia.org/articles/abnormal-testicular-doppler-flow-differential

- - - - - - - - - - - - - - -مقاله های مشابه - - - - - - - - - - - - - - -
طبق ماده 12 فصل سوم قانون جرائم رایانه هرگونه کپی برداری ممنوع بوده و پیگرد قانونی دارد
کلیه حقوق برای دکتر لاندا ( تفسیر آنلاین آزمایش و سونوگرافی ) محفوظ می‌باشد.